miercuri, 19 octombrie 2011

Studiul si invatamantul


Gottfried Wilhelm von Leibniz
"Autorii studiului sustin ca singura solutie pentru indreptarea acestei situatii din sistemul de invatamant romanesc, ramas mult in urma realitatii, este adaptarea acestuia la contemporaneitate."

Dupa ce am citit aceasta  fraza pompoasa care nu spune nimic (pe www.ziare.com), m-am hotarat sa mai adaug o postare.

Pe scurt, acest faimos "studiu" ajunge la concluzia ca: "... marea problema in invatamantul romanesc este lipsa de interes fata de educatie, la care contribuie din plin si parintii."

Sincer sa fiu, orice roman, de inteligenta medie, daca se opreste un minut din spart seminte si se gandeste la invatamantul romanesc, ajunge la aceeasi concluzie fara sa fie nevoit nici macar sa-si miste fundul de pe canapea, daramite sa mai faca si un "studiu".

Isaac Newton
Bineintelesc ca studiul are totusi un merit: acela de a fi cheltuit niscavai bani europeni. Sa demonstreze ca, totusi, avem capacitatea sa aruncam pe fereastra (si in buzunarele unora), pe studii inutile, banii astia primiti asa pe de-a "moaca" de la fratii nostrii Europeni.
Interesant este ca acest studiu nu scoate in evidenta contributia Guvernului la aceasta situatie.

Oricum acest concept "adaptarea invatamantului la contemporaneitate" este o prostie care ne urmareste de 20 de ani. Un fel de "Sfant Graal" de care toti pomenesc dar nimeni nu l-a vazut niciodata.

"... sistemul de invatamant romanesc, ramas mult in urma realitatii," - interesanta formulare dat fiind faptul ca in realitate nimeni nu mai este interesat de "invatamant". O aducere a lui in realitatea actuala ar fi eliberarea diplomelor pe baza de buletin. Ai implinit 18 ani - primesti prin posta diploma de BAC. Mai eficient, mai simplu si mai ieftin de atata nu se poate.

Pana la urma pentru a invata nu ai nevoie decat de cateva ingrediente: sa vrei sa inveti, o programa neincarcata inutil, un profesor bun fara grija zilei de maine, un creion, ceva hartie si un spatiu unde sa nu te ploua sau sa ingheti de frig. Nu-ti trebuie prea multi bani insa e nevoie de cel putin un cap limpede sa configureze corect ingredientele astea.



Asa cum Newton si Leibniz pe la 1650 - 1700 nu au avut nevoie de calculator si iphone pentru a pune bazele fizicii si analizei matematice eu zic ca si noi putem sa construim un sistem care sa scoata elevi bine pregatiti din punct de vedere teoretic pentru Invatamantul Superior.

De abia de acolo se pune problema "contemporaneitatii". Insa daca nu ai rezolvat prima parte, vorba clipului "n-ai cu cine ma, n-ai cu cine...".

Pe tema asta o sa mai vorbim ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu