miercuri, 25 august 2010

Distractia se plateste

Dupa ce vad ca niste neica nimeni au ajuns in fruntea tarii, ca orice roman cu pareri ferme ce ma gasesc, simt nevoia sa ies in piata publica si sa-mi spun si eu opinia.
Prima tema o reprezinta aiureala asta cu noile reglementari pentru persoanele care obtin venituri din activitati independente.
Nu o sa reiau problemele legate de haosul creat deoarece aceste aspecte au fost deja relevate de toti jurnalistii pe toate posturile si in toate ziarele. O sa incerc o abordare pragmatica determinate de pregatirea mea economica.
Am inteles de la un “baiat” din guvern ca aceasta masura aduce la bugetul de stat circa 38 de milioane de euro?!? – Adica aproape nimic.
Majoritatea contribuabililor au de platit sume foarte mici: de la 50 de lei pana la 5 bani . In schimb toate aceste sume au la baza un mic dosar (de fapt 3) care consuma cel putin cateva minute fiecarui functionar (adica 500.000 contribuabili x 3 dosare x 3 minute = 4.500.000 minute, adica 75.000 de ore de munca ). . Aceste dosare sunt depozitate undeva, insemnand ca ne mai costa si transportul si depozitarea (poate ar fi mai ieftin pentru bugetul de stat ca functionarii sa le arunce direct la cosul de gunoi, desi si in aceasta situatie ne va costa gunoiul), deci alti bani aruncati pe fereastra.
Dupa aceea, mai trebuiesc angajati si platiti niste functionari care sa verifice aceste dosare…alte mii de ore de munca.
Am facut acest calcul doar pentru o luna. Daca inmultiti totul cu 12 ajungeti sa aproximati un anumit cost.
In final puteti sa trageti concluzia daca merita sau nu (nu am pus la socoteala timpul si energia contribuabililor precum si costurile cu hartia, pixul, benzina, absenta de la serviciu, etc.).
In final cred ca cei care l-au votat pe Basescu ar trebui, in semn de penitenta sa participe la toate aceste cozi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu